20110623

Keterujaan Melampau

Yeah, aku ada satu perangai yang sangat pelik. Memang serba sedikit akan meng'annoying'kan sekeliling ku. Bola. Bukan bola ragbi yang dikendong ke mana mana lepas itu disepak ke arah gol atau pun ke arah team mate. Macam habis sepah manis dibuang. Palat kan?

Bola sepak. Nampak macam harsh kan bunyi dia? Bagi orang yang kurang ilmu dan lame ass tidak tahu apa itu bola sepak sahaja akan berasa begitu. Apa yang terujanye? Barangkali wanita wanita akan bertanya soalan ni. Menang bola itu bulat. Eh silap. Sfera mungkin. Bergolek sana sini tanpa hala tuju sendiri. Semua di'guide' oleh manusia yang pakar mencipta sekalian barang. Kesiankan? Hidup tak berhala tuju. Perghh loser.

Terciptanya bola telah men'trigger'kan penciptaan boot/kasut bola. Oh lupa. Padang mungkin menyusul lepas terciptanya bola. Datuk nenek dulu mungkin guna kaki ayam je. Kasut bola maybe tingkatkan aspek keselamatan di atas padang. Memang risknye tinggi bila main bola. Kadang player bangang terlupa yang dia main bola instead thinking of rugby. Ni mencemarkan sikit art of football.

Oh. Aku dah sentuh pasal art of football. Memang ni sangat penting kalau menonton satu match tu. Tak perlulah sokong satu team tu tanpa melihat art mereka. Ahhh jangan merepek ke emo ke kalau team kau kalah. #facepalm sapa suruh support team loser. Lain kali tengok sejarah, art mereka dulu. Tapi tak semua team kuat or takkan kalah. Satu team je yang macam unbeatable.

*********
Team merah aku pun kena tibai. #facepalm dude!

Mungkin ayat aku tak sehebat seperti member longboard aku ni. Serius pakar. Respect. Lain hari. Esok hari, aku bermandi peluh sekali lagi. Kali ni bersama rakan asrama ku dulu. Maybe last heavy exercise for this long holiday. Sekian.
Hayati Salam.

Tiada ulasan: