20110705

Uptown

Kelmarin, gua pergi uptown. Uptown mana?  Uptown shah alam. Bersama ibu tercinta.

Kau nak tahu apa yang aku lihat?

Aku lihat gunung,
Aku lihat bukit,
Aku lihat buah,
Aku lihat bola nak bersalin kulit.

Kau nak tahu lagi apa yang aku lihat?

Aku lihat mihun yang bersarung separuh,
Aku lihat mihun yang tak bersarung,
Aku lihat mihun yang bersarung penuh tetapi nampak sinar gunung,
Aku lihat mihun yang bersarung penuh tetapi ada BCG sebagai perhiasan.

Masih ingin tahu lagi?

Aku lihat figura hitam yang berambut jelik,
Aku lihat figura pra-matang berlegar-legar mencari sesuatu yang tak pasti,
Aku lihat figura berpakaian kemas,
Aku lihat figura berkecek terpekik telolong yang kadang meng-annoy aku.

Puas aku mencuci mata. Puas sangat. Kadang jelik ada juga.
Persetankan itu, janji gua dah milik apa yang gua ingin miliki pada malam itu.
Sekian.

Hayati Salam.


p/s: gua beli seluar jeans hitam sebagai persediaan menyambut kasut kelabu aku.

Tiada ulasan: